Participatory planning Urban Allotments in Rome. Today.

Zappata Romana’s project “Coltiviamo la città, un orto per quartiere” is being presented today, 10th of June 11am at the Rome City Council, Urban Planning Commission.

I am going to be there for supporting the claim for participatory planning of this new massive investment in Rome public, green space.

Want to know more ? Here is the project

Italian version

Abiamo ricevuto ieri la convocazione dalla Commissione Urbanistica del Comune di Roma per una audizione in diretta streaming sul progetto “Coltiviamo la città, un orto per quartiere” per mercoledì 10 giugno 2020 alle ore 11.

Presenteremo il progetto e l’Appello pubblico rivolto al Campidoglio, nella persona della Sindaca, per far si che il progetto “Coltiviamo la città, un orto per quartiere” sia realizzato all’interno di una visione di più ampio respiro per il futuro di Roma.

Sarà chiesto inoltre il coinvolgimento dei Municipi, delle Associazioni e dei cittadini nella realizzazione di nuovi orti urbani e scolastici seguendo processi trasparenti nella scelta dei progetti, delle aree e dei gestori.

Per assistere: http://webtvcomunediroma.it/dirette-streaming

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s